Nicole.K

förra året

Publicerad 2016-01-05 07:00:00 i Allmänt,

Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut?
Flyttade till andra sidan jorden "själv" för ett helt år. Åkte helikopter och escape room:ade.
 
Genomdrev du någon stor förändring?
Jag blev nog mera självständig. Bodde utan min familj och tog hand om mig själv typ.
 
Vilka länder besökte du?
Australien, USA (L.A.), St Martin, Kroatien, Finland. Och många flygfält..
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att få resa och bo ihop. Marley.
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Kanske jobbat, men ändå inte. Lagat fler smoothies och gått till doggy beachen med Marley.
 
Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit färre burgare och mindre pasta. Inte druckit så mycket chai latte. Har blivit lätt beroende av alla dem.
Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas?
8 januari när jag kom till Australien och 1 juli när vi åkte till Europa.
 
Vad var din största framgång på jobbet 2015?
Att jag faktiskt jobbade. Var utan jobb från januari till oktober.
 
Största framgång på det privata planet?
Att jag har klarat mig igenom ett emotionellt tufft år med hemlängtan och ändå varit glad.
 
Favoritprogram på TV?
Game of thrones, Vikings, True Detective, Flash, Arrow och så vidare. Har nördat in mig på för många tv serier i år.
 
Bästa köpet?
Flygbiljetter, en ny ring och ett silverhalsband.
Vem saknade du?
Alla jag känner. Alla i Finland när jag var här och alla här när jag var i Europa. Inte lätt.
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Flyg och mat.
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2015?
Fick plättar till frukost, var på sea life, åt take away, kramades och såg filmer.
 
Bästa boken du läste i år?
Det måste nog vara "I am Malala" och "Äta Djur". Har pratat med nästan alla jag träffat om de två böckerna. Nu läser jag "Flyga Drake" som också är BRA.
 
Största musikaliska upptäckten?
Oj, det måste vara alla nya jag sett live här.
I ordning: Watussi, Pierce Brothers, The Ugly Kings, Kim Churchill, Sticky Fingers, Jackson Firebird, Harts, Sasqwatch, Phia plus många fler som vi har hittat på Spotify, Soundcloud osv. Roshani t.ex. hon är så bra. Och Harry Manx som vi ska gå se nästa vecka.
Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Jobba massor, vara ännu mer organiserad och ha en vardag med mer rutiner. Också yoga, vilket jag inte har gjort alls i år och saknar massor.

Kommentarer

Postat av: linneus cecilus aurelius och pupandrås

Publicerad 2016-01-06 18:12:41

uuu fint , saknar dejås

Svar: <3
Nicole K

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nicole K

Nicole. Bor i Melbourne för tillfället och njuter av sol, hav och ledighet. Hemma är i Finland och i Australien, helst under de varma månaderna under året. Trivs när jag har kameran i handen och är omringad av människor jag tycker om.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela