Nicole.K

saknad

Publicerad 2016-02-09 17:45:39 i Allmänt,

Bilder från min sista vecka i Australien och allt jag saknar.
Jag saknar att det alltid finns hemmalagat. Hemmagjord fisk, hemmaodlad persilja, hemmalagat vin och så vidare.
Jag saknar att laga mat, speciellt utomhus i solen när det är 30 grader varmt.
Jag saknar vår trädgård men också att ha en trädgård, att bara kunna gå ut för att hämta timjan eller basilika när en lagar mat, eller plocka tomat från buskarna när en ska äta frukost.
Jag saknar Marley, kanske mest av allt och alla. Hennes doft och hennes små tassar och att hon alltid är glad.
Jag saknar min morgonmålsutsikt. Och att varje fönster har något grönt utanför för att göra det hemtrevligare.
Jag saknar Marley.
Jag saknar att kunna gå i shorts och Vans mest hela tiden och mest vara nöjd när en får ha jeans som omväxling när det är under 25.
Jag saknar att det alltid blir fest. När det är tisdag och ingen jobbar eller söndag och någon råkar ha köpt för mycket mat. Alla samlas och det finns så mycket att äta, och det finns alltid hemmalagat vin. Alltid.
Jag saknar vädret som alltid är extremt. Hett och soligt eller storm och så mycket regn att det svämmar över.
Jag saknar att en aldrig vet med vädret, att det kan regna på morgonen bara för att bli 35 och sol senare. Och när det är över 40 och alla är inne hela dagen, ser på filmer och väntar på en 'cool change'. Och när den kommer går alla ut och öppnar alla dörrar och fönster för att lufta huset.
Jag saknar att det alltid händer något. Festival, spelningar, marknad, buskers.. Och alltid så jäkla god mat överallt.
Jag saknar alla glada och snälla människor. Vart en än går är det 'darling', 'gorgeous' och 'sweetie'. 'How you going', 'how's your day been' och 'have a good day'. Alla är nyfikna och ingen är rädd att lägga sig i. På gott och ont..
Jag saknar att en kan gå ut mitt i vintern och förvänta sig 10 grader men mötas av 17 grader och sol, så jackan måste av och solglasögonen på.
Jag saknar att kunna köra på vänstra sidan, och att känna mig lite boss varje gång jag bara har kört till butiken eller jobbet.
Jag saknar till och med blåsten som var så jobbig i början, att diska varje dag, att tvätta kläder, vårt lilla rum som alltid var lite för fullt med saker och att alltid kolla skorna en extra gång så det inte finns spindlar i dem.
Och jag saknar alla som gjorde det där stället på andra sidan jorden till ett hem.

Kommentarer

Postat av: linnea

Publicerad 2016-02-10 21:09:18

åå där e så fint !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nicole K

Nicole. Bor i Melbourne för tillfället och njuter av sol, hav och ledighet. Hemma är i Finland och i Australien, helst under de varma månaderna under året. Trivs när jag har kameran i handen och är omringad av människor jag tycker om.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela