Nicole.K

veckoslut!

Publicerad 2015-11-14 14:12:00 i Allmänt,


Så konstigt för mig med hela veckosluts-konceptet efter ett år av konstant "veckoslut". Att vakna på lördag morgon, känna sig fri och veta att en har hela dagen på sig att göra olika saker - bästa känslan.
Även om den här morgonen inte kändes så bra med alla dåliga nyheter från Paris blev dagen desto bättre. Vi körde till Chapel Street som är en av Melbournes bästa gator enligt mig. Restaurang efter restaurang med små konstiga butiker imellan. Allt från indisk inredning till asiatisk mat till Marimekko finns på den gatan. När vi inte gick omkring och in i butiker hängde vi i musik shopen, provade gitarrer (de) och försökte hitta nånstans att sitta (jag).
Efteråt åt vi hemmalagad gnocchi före jag var hemma själv några timmar; duschade, åt en hel påse chips osv. Nu ska jag somna med en liten hund på mina fötter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nicole K

Nicole. Bor i Melbourne för tillfället och njuter av sol, hav och ledighet. Hemma är i Finland och i Australien, helst under de varma månaderna under året. Trivs när jag har kameran i handen och är omringad av människor jag tycker om.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela