Nicole.K

senaste

Publicerad 2015-12-02 00:05:43 i Allmänt,

När det ska vara nitton grader i december och den första tanken är "kallt", då har en bott i ett varmt land ganska länge. Om en månad och en vecka har jag varit borta hemifrån i ett år. Alltså inte haft lägre grader än 10 en enda dag. Helt tokigt, och ändå känns det som att det är kallt hela tiden och att veckoslutets 34 grader kommer att vara en räddning.
Livet här har blivit mycket vardag de senaste veckorna, med jobb varje dag. Därför har de lediga stunderna blivit så mycket viktigare. Till exempel förra lördag då vi egentligen bara tänkte stanna hemma, se på film och sova tidigt, men istället såg vi att the Ugly Kings spelade på Cherry Bar, så på en halv timme tog vi oss till city och kom inte hem före småtimmarna. Eller när vi hade en ledig eftermiddag igår och gjorde den till en pizza- och filmkväll. Och varje morgon när jag kör förbi stranden och stannar lite för att bara andas. Det är fint här och vi vill inte åka men ändå vill vi det också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nicole K

Nicole. Bor i Melbourne för tillfället och njuter av sol, hav och ledighet. Hemma är i Finland och i Australien, helst under de varma månaderna under året. Trivs när jag har kameran i handen och är omringad av människor jag tycker om.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela