Nicole.K

fullt upp.

Publicerad 2015-12-15 03:43:00 i Allmänt,

Mina senaste på instagram. De tre översta är från veckoslutet då vi hade program från fredag till måndag morgon. Stella kom ju hit på torsdag kväll så vi började hennes första dag med att äta frulle på café, ett nytt som jag har kollat in länge men aldrig gått till. Och det var så härligt! Fick finaste chai latten och vi åt avocado på surdegsbröd som också var helt amazing. Resten av dagen jobbade jag och vi köpte mat som jag gjorde honungs-soja stir fry av.
 
När det var lördag och jag också hade ledigt var vi i city hela dagen, tappade bort oss i stora shoppingcenter och köpte små saker. Två toppar, en fin ring och en ny kalender för 2016 fick jag med mig hem. Förra veckan hade vi vår första grej som planerades in på nästa år och jag märkte att jag behöver en ny kalender. Det här året har gått så snabbt, fattar inte.
 
Kvällen tillbringades i St Kilda med middag på Zenith. Det blev en lika bra kväll som nästa morgon då vi alla igen åkte för att äta ute, den här gången var det brunch. Vi åt på nya favoritstället i Williamstown - Carter Smith Devlin - som har helt gudomlig mat i så stora portioner att det nästan inte går att äta upp. Vi beställde våfflor, hash browns med pocherade ägg, omelett och jag åt en roasted butternut squash sallad grej med något indiskt och feta och sånt. Alltså så gott.
Efteråt gick vi runt lite, ut på piren, i parken och in i små butiker. Vi köpte glass och dricka och satt i parken en stund för nu har det blivit sommar och det var närmare 30 grader och vi hade så hett.
På kvällen var vi in till city igen, Southbank den här gången. Vi köpte asiatisk take away och satt vid 'the Yarra' och viftade bort fiskmåsar medan vi åt. Sen gick vi runt hela området i solnedgången, upp till centrum och tillbaka för vi skulle se en jul show och det gjorde vi, fast det var sent så efteråt körde vi hem bara. Vi stannade ändå på vägen framför alla hus med helt galet satsade christmas lights och lyssnade på julmusik.
 
Och igår var det måndag och jag skulle jobba och vi skulle köra Stella till andra sidan stan men vi hann ändå äta plättar på morgonen så det var fint. Nu ska vi inte göra nånting speciellt tills Stella kommer tillbaka på torsdag, då blir det en mini roadtrip till Torquay för att förbereda inför veckoslutet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nicole K

Nicole. Bor i Melbourne för tillfället och njuter av sol, hav och ledighet. Hemma är i Finland och i Australien, helst under de varma månaderna under året. Trivs när jag har kameran i handen och är omringad av människor jag tycker om.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela