Nicole.K

en brunch förra veckan och lite till

Publicerad 2015-12-23 11:57:00 i Allmänt,

Vi har gjort så mycket den senaste veckan igen, mer än på hela året känns det nästan som. Vi var i Torquay på torsdag, där var vi i parken med en tvååring, åt brunch på ett dyrt ställe med himmelskt god mat och gick på stranden med fötterna i vattnet. På kvällen köpte vi fish&chips (min första någonsin) som vi åt på en bänk i hundparken (för vi hade Marley med oss) i solnedgången.
Vi hade ett rätt så händelselöst veckoslut på grund av det varma vädret (44 grader på lördag - så hett att det inte gick att vara ute) men vi såg ändå några filmer, åt indisk take-away och gjorde focaccia som vi åt ute med kroatisk öl när solen gick ner och det blev några grader svalare.
 
Vi har också gått på Chapel street som jag tycker så mycket om. In i butikerna, ta bilder på allt vi vill ha och in på basaren för att se alla gamla, konstiga och fina saker. När det regnade för mycket och temperaturen hade sjunkit med över tie grader gick vi istället in på Lucky Coq för live musik och billig pizza. Pumpa, soja ost och pinjenötter hade vi på vår och det var gott.
 
Den här veckan är det jul men vi började veckan med roadtrip hela måndagen. Körde the great ocean road ända till Apollo Bay och upp på bergen där alla fåren fanns. Vi åt lunch i Lorne, jag åt en krämig pesto pasta och de andra åt burgers eller asiatiskt. Resten av dagen körde vi bara för vi var mätta och trötta efter att ha gått i regnskogen. Fast vi stannade vid varannan kurva för att gå ner till havet och se allt det fina. Viktigast på dagen var att jag (och Stella) såg några kangaroos och vi såg solnedgången från högsta stället på vägen, det var kallt så vi satt bak i bilen alla tillsammans.
 
Sen har vi varit i city och trängts med alla människor på gatorna, tittat in i fina butiker och sett över staden. Gått längs Brunswick street och tittat länge på böcker före vi såg Phia spela på the Workers Club. Lite fin tisdag. Och idag har vi köpt julsaker som glögg på ikea och några julklappar. Nu dricker jag glöggen och skriver långt fast mest för mig själv för jag vet inte om någon annan kommer läsa det och kanske det är bra så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nicole K

Nicole. Bor i Melbourne för tillfället och njuter av sol, hav och ledighet. Hemma är i Finland och i Australien, helst under de varma månaderna under året. Trivs när jag har kameran i handen och är omringad av människor jag tycker om.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela